Wednesday, November 17, 2010

Ape Nak Dikongsi Dengan Korang ea ^.^




Selalu pikir.. apelah yang nak dikongsikan hidup aku ngan korang.. terus-terang cakap,kalau hidup aku adventure sangat kew..hebat sangat kew..leyh jugak korang semua tahu kan.. tapi kene terima hakikat dah life aku macam nieh..dan tengah cuba cari cara untuk kalerkan life selagi masih bernyawa kata orang..sedeyh? heppy? terima jewp..a part of our life..berhak kita untuk menangis dan ketawa kan.. so perkara yang kita perlu buat adelah bertenang..biarlah ape jadi pun..yang penting bertenang so baru logik kita untuk berfikir untuk tindakan selanjutnyew..asal patah hati jew nak mengamuk bagai..rilek lar..bukan dia songlap harta satu keturunan pun..Yang terhegeh-hegeh sangat kat dia kenapa?~siapakah aku maksudkan nieh (=.=) ? hahahaha..sape-sape jew..jiran rumah sebelah kew,adik blah sepupu dia kew,aku kew kaw kew..samew jewp semua..sebab semua orang ade hati dan perasaan..tapi berat ataw ringan jewk korang layan hati masing2.. itu perbezaan dia.. bagi aku..buat ape yang kita nak dan betul..terima dan patut xterima..fikir dalam-dalam.. adelah cara paling best nak selesaikan masalah.. kan dah besar..guna akal fikiran baik-baik.. Jangan ikot perasaan sangat..IKOT HATI MATI,IKOT PERASAAN? MEMANG PERASAN NAK MAM! ahahahhahahahahaha..jangan amik hati..guraw jew pun..jangan nak tacink sangatlah..kat sekola bleyh plak kaw na kutok2 orang lain kan..grrr =.= apa punya Tur.. suke bagi ayat nie~ANYTHING HAPPEN TO YOU,REMEMBER! IT IS A PART OF COLOR OF LIFE.. YOU WILL UNDERSTAND IT DAY BY DAY.. Jangan lemah semangat k.. dah rasa boring sangat dengan life yang ade..try cari life yang lain..yang penting ape yang dicari tu lebih baik..bukan makin teruk..buat ape rosakkan diri..JANGAN CUBA MENJADI TUHAN DENGAN MENGADILI DAN MENGHAKIMI~Laskar Cinta Dewa19.. Jangan cuba nak jatuhkan hukuman diri sendiri..sedarlah kita ni manusia yang xde daya dan upaya.. Apetah lagi kita nak maki-maki orang lain..seumpama kita jatuhkan hukuman@maki-makian tu terhadap orang.. sorry to say.. it happen all the time anywhere and everywhere.. pastu mula..hidup xtenang lar..xdapat jawab exam lar..itu-ini..memanglah..dah buat musuh dengan ramai orang kan..~macam ak xpenah maki orang jew kan =.= " sumpah aku poyo!!! nasib baek sedar diri.. sebab ape yang aku tulis nieh sebenarnyew tentang diri aku sendiri..ape yang aku alami..semua orang pun alami sama..mungkin pendekatan dia berbeza..cara kita nak selesaikan..aku pun ade kisah silam yang terok..yang lepas-lepas tu lepas lar kan.. yang akan datang kita hanya mampu merancang.. walaupun ia selalu menghantui aku setiap saat yang berlalu....redha jela.. Kuatkan diri untuk diri sendiri,kuatkan diri untuk orang lain..barulah hidup kita saling melengkapi.. jangan pernah sekali-kali anggap diri tak guna.. pantang aku tengok orang cakap camtu..kalau kaw cuba nasib A.F kew..imam muda kew..manelar tahu rezeky tuhan nak bagi..tiba-tiba dapat..kan??? time tu baru rasa diri kaw berguna lar kan.. semua orang ade potensi..jangan hilangkan potensi tu sebab keadaan yang menguasai..lawan dan lawan..perasaan lawan tu mesti ade..jangan nak lawan counter strike jewk tahu.. life is what you want,but God determined how are you supposed to be on that track..never ever forget Him k..  so Be strong selalu..

No comments:

Post a Comment